Ez a dokumentum – az "Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Vállalkozásoknak és Közintézményeknek" – azokra a www.epgep.hu webshopban létrejövő szerződésekre (vásárlásokra) vonatkozik, amelyeket egy magyar adószámmal rendelkező vállalkozás, vagy közintézmény (továbbiakban: Vevő) képviseletében, egy szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy köt cégünkkel, a TIBO Kft-vel (a továbbiakban: az Eladó -val).
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a végfelhasználóként, saját célból vásárló magánszemélyekre (fogyasztókra) nem ez a most megnyitott dokumentum, hanem az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Fogyasztóknak elnevezésű szabályzatunk vonatkozik.
♦ Miért nem mindegy, hogy Ön magánszemélyként, vagy egy cég képviseletében vásárol-e
♦ Az Eladó és a Tárhelyszolgáltató adatai, illetve elérhetőségei
♦ Az ÁSZF-el kapcsolatos jogi háttér
A vásárlás menete webáruházunkban
♦ A „virtuális bevásárlás” folyamata
♦ Amennyiben Ön magánszemélyként (fogyasztóként) kíván böngészni és vásárolni
♦ Amennyiben Ön egy vállalkozás, vagy közintézmény nevében kíván belépni és vásárolni
♦ Regisztráció / Bejelentkezés (céges vásárlók részére)
♦ A megvásárolható termékek köre
♦ A termékek megjelenítése a webáruházban
♦ A szakszerűtlen beépítéssel és üzemeltetéssel kapcsolatos figyelmeztetések
♦ A termékek megkeresése, kiválasztása és kosárba helyezése
♦ Az adatbeviteli hibák korrekciója
♦ Automatikus visszaigazoló e-mail
♦ A már elküldött megrendelések módosítása, összevonása, törlése
♦ A rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Kellékszavatosság, jótállás, vitás ügyek rendezése
♦ Jótállás
Szállítási és Fizetési Feltételek Tájékoztató (az ÁSZF részét képező, különálló dokumentum)
Adatkezelési Tájékoztató Vállalkozásoknak (az ÁSZF részét képező, különálló dokumentum)
Cookie Szabályzat (az ÁSZF részét képező, különálló dokumentum)
Mivel webáruházunkban magánszemélyek (jogi nyelven fogyasztók) és magyar adószámmal rendelkező vállalkozások (illetve közintézmények is) vásárolhatnak – és e két csoport kiszolgálása, illetve a rájuk érvényes szabályok némiképp eltérnek egymástól – ezért értelemszerűen a két csoportra vonatkozó szabályzatok és tájékoztatók között is vannak eltérések.
Ön most az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Vállalkozásoknak és Közintézményeknek című dokumentumot olvassa. Ha jelenleg nem egy vállalkozás (cég, vagy közintézmény) képviseletében jár el, hanem magánszemélyként (fogyasztóként) vásárol, akkor kérjük kattintson a webáruház fejlécben található "Szabályzatok" gombra és ott olvassa át a fogyasztókra vonatkozó dokumentumokat!
Az Európai Parlament és az Európai Tanács szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló 593/2008/EK rendelete (Róma I.) értelmében, a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben, illetve az Eladó és Vevő között létrejövő szerződésekre – felek választása értelmében – a magyar jogot kell alkalmazni. Így Felek a magyar joghatóságok eljárásai alá tartoznak, melyet Vevő a vásárlása véglegesítésekor a jelen ÁSZF elfogadásával – egy erre vonatkozó üres ellenőrző négyzet (checkbox) kipipálásával – elfogad és magára nézve kötelezőnek ismer el.
Az ÁSZF minden esetben a Vevő és az Eladó között létrejövő szerződés elválaszthatatlan részét képezi, a Vevő által vásárláskor letölthető, tárolható és bármikor előhívható. Az ÁSZF dokumentum és az ez alapján elkészített szerződés iktatásra nem kerül, annak megkötésére kizárólag elektronikus formában kerül sor, magatartási kódexre nem utal.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) Vállalkozásoknak és Közintézményeknek dokumentumtól külön álló, de ehhez szervesen kapcsolódó és az ÁSZF elválaszthatatlan részét képező további anyagok a "Szállítási és Fizetési Feltételek Tájékoztató", az "Adatkezelési Tájékoztató Vállalkozásoknak", valamint a "Cookie Szabályzat" elnevezésű dokumentumaink, amelyek letölthető, kinyomtatható és/vagy elmenthető pdf változatai a webáruházunk fejlécben található "Szabályzatok" gombra kattintva érhetők el.
Az eladó adatai és elérhetőségei
Név: TIBO Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 5600 Békéscsaba, Kazinczy u 11.
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Kazinczy u 11.
Cégjegyzéket vezető cégbíróság: Gyulai Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzék szám: Cg. 04-09-001012
Adószám: 10415845-2-04
Közösségi adószám: HU10415845
Bankszámlaszám: Budapest Bank 10102615 – 74484700 – 01004001
Kamarai tagság: Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Telefonszám: +36 66 / 527 – 600
E-mail: rendeles@epgep.hu
Honlap: https://www.epgep.hu
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-132741/2017
Képviselő: Dancsó Tibor ügyvezető +36 (30) 9 789 - 987
A Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Webmotion Kft.
Székhely: 6782 Mórahalom, István király utca 7.
Cégjegyzéket vezető cégbíróság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: Cg. 06-09-010718
Elektronikus elérhetőség: hello@webmotion.hu
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, különösen, de nem kizárólagosan a következő jogszabályok vonatkoznak (a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön kikötés nélkül is irányadók):
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, illetve az Eladó és Vevő között létrejövő szerződésekre a magyar jogot kell alkalmazni, így felek a magyar joghatóságok eljárásai alá tartoznak. Eladónak nincs a 2008. évi XLVII törvény szerinti magartártási kódexe.
Jelen ÁSZF Vállalkozásoknak és Közintézményeknek elnevezésű dokumentum 2019. 06. 01. napjától hatályos, annak visszavonásáig az Eladó www.epgep.hu weboldalán és annak aldomainjein létrejövő jogviszonyokra terjed ki. Vevő ezen jogviszonyokban az a magyar adószámmal rendelkező vállalkozás (Kft, Bt, Nyrt, Zrt, Kkt, Egyéni Vállalkozó, stb.), vagy állami szerv (önkormányzat, hatóság, hivatal, óvoda, oktatási- vagy egyéb közintézmény, stb.), mely cég, vagy közintézmény képviseletében Ön – szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyként – a webshop-on keresztül a szolgáltatást igénybe veszi, árut rendel, illetve vásárol.
Jelen ÁSZF rendelkezéseit Eladó – a vonatkozó jogszabályi keretek között – jogosult egyoldalúan módosítani, mely módosítások a weboldalon történt megjelenéstől érvényesek és hatályosak. Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések, illetve az ÁSZF nyelve a magyar. Ezek nem minősülnek írásbeli szerződésnek, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre és az Eladó által nem kerülnek iktatásra sem.
A létrejövő, elektronikusan megkötött szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF, valamint a honlapon található egyéb tájékoztatók határozzák meg. Az ÁSZF ennek megfelelően tartalmazza a Vevőt és az Eladót megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a szerződéskötés technikai lépéseit, a teljesítési határidőket, a szállítási- és fizetési feltételeket, továbbá a felelősségi szabályokat is.
A webáruház működését leíró, jelenleg érvényes szabályzatainkat és tájékoztatóinkat Ön a webshop fejlécében található "Szabályzatok" gombra kattintva tekintheti meg, töltheti le, mentheti el és/vagy nyomtathatja ki magának.
Az internetes vásárlás távollévők között megkötött szerződésnek minősül, azaz a szerződéskötésre az Eladó és a Vevő egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. Így az ilyen módon megkötött szerződésekhez ugyanazok a jogi következmények fűződnek, mint a hagyományos módon (írásban vagy szóban) létrejött megállapodásokhoz. A Vevő az Eladó által üzemeltetett internetes áruházban (továbbiakban: webáruház, vagy webshop) virtuális módon, kattintások útján rendeli meg a kiválasztott terméket. Fontos szabály, hogy a webáruházban feltüntetett árak, csak és kizárólag a webáruházban leadott megrendelések esetében érvényesek!
Ebben a pontban azt foglaljuk össze, hogy a www.epgep.hu webáruházban hogyan kereshetők és tekinthetők meg az ott árusított termékek, illetve, hogy az Ön által képviselt cég nevében hogyan tudja megrendelni és kifizetni azokat.
Amikor egy vállalkozás, vagy egy közintézmény nevében eljáró Vevő a megrendelését a www.epgep.hu webshop-ban a „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva véglegesíti, a webáruház rendszere a megérkezett megrendelésről (bizonyos, később részletezett esetekben árajánlatkérésről) a Vevő részére egy összefoglaló - a hozzánk való beérkezést nyugtázó - automatikus válasz e-mailt küld. Ebben az automatikus levélben megtalálható a "Szabályzatok" oldalunk linkje is, melyre kattintva a konkrét értékesítéshez kapcsolódó hatályos szabályzatok és tájékoztatók olvashatók, de ugyanezeket az előbb felsorolt dokumentumokat, pdf formátumban le is töltheti, illetve el is mentheti magának.
Fontos tudni, hogy ezt az előbb említett összefoglaló válasz e-mailt a rendszerünk automatikusan küldi. Funkciója, hogy a Vevő képes legyen a rendszer által befogadott megrendelés összes paraméterének helyességét leellenőrizni. Hangsúlyozzuk - és erről az előbb említett összefoglaló válasz e-mailben is tájékoztatást adunk - hogy ez a rendszerünk által automatikusan küldött összefoglaló e-mail nem tekinthető hivatalos megrendelés visszaigazolásnak, mert azt (már mint a hivatalos megrendelés visszaigazolást) csak azután küldjük el Önnek, miután
Amikor az ellenőrzés során mindent rendben találunk, a megrendelésről e-mailben, egy - a vállalatirányítási rendszerünk segítségével készített - megrendelés visszaigazolást küldünk (e-mailben), mely pontosan tartalmazza az adott megrendelés kiszolgálásának összes paraméterét (termékek, termékek ára, szállítási költség, szállítási idő, stb.).
A saját célra, végfelhasználóként vásárló magánszemélyek (jogi nyelven: fogyasztók) a www.epgep.hu webáruházban webshop áron (a listaárainkhoz képest, átlagosan 10 %-kal olcsóbban) tudnak vásárolni úgy, hogy a webáruházba való nézelődést (böngészést) előzetes regisztráció, illetve adataik megadása nélkül végezhetik. Személyes adataik megadására csak akkor van szükség, ha az áruházban ténylegesen meg kívánnak vásárolni valamit és a kiszolgálásukhoz elengedhetetlen a számlázással és házhozszállítással összefüggő személyes adataik bekérése.
Ön most a vállalkozásokra és közintézményekre érvényes ÁSZF-et olvassa. A magánszemélyeknek (fogyasztóknak) szóló ÁSZF-et ide kattintva tekintheti meg. A webáruház működését leíró, jelenleg érvényes szabályzatainkat és tájékoztatóinkat Ön a webshop fejlécében található "Szabályzatok" gombra kattintva tekintheti meg, töltheti le, mentheti el és/vagy nyomtathatja ki magának.
A magyar adószámmal rendelkező vállalkozásokat (Kft-ket, Bt-ket, Zrt-ket, Nyrt-ket, Egyéni Vállalkozókat, stb.), valamint a magyar adószámmal rendelkező közintézményeket (önkormányzatokat, iskolákat, óvodákat, ügyészségeket, bíróságokat, kormányhivatalokat, hatóságokat, stb.) egy-két termékcsoporttól eltekintve, nagykereskedelmi áron (azaz átlagosan listaár mínusz 35% árengedménnyel) szolgáljuk ki. Figyelem! A nagykereskedelmi áron történő vásárláshoz regisztráció szükséges, melyről a következő, Regisztráció/Bejelentkezés elnevezésű pontban olvashat!
"Regisztrációra", illetve – ha valaki régebben már regisztrált – "Bejelentkezésre" kizárólag a vállalkozások és közintézmények nevében, nagykereskedelmi áron történő vásárlásához van szükség. A webáruházunkba látogató magánszemélyek, azaz fogyasztók, kizárólag regisztráció nélkül tudnak vásárolni.
A céges Regisztráció / Bejelentkezés elindításához kattintson a webáruház fejlécének bal felső sarkában, legfelül (az ÉPGÉP.HU logo felett) elhelyezkedő ikonra, (vagy ide)! Amennyiben Ön régebben már regisztrált oldalunkon, akkor a bejelentkezéshez elegendő a rendszerünk által regisztrációkor rögzített e-mail címet és jelszót megadni, majd ugyanott, a kék színű "Bejelentkezés" gombra kattintani. Ha a bejelentkezés sikeres, a rendszer a fejléc bal felső sarkában a "Bejelentkezve" felirat mellé kiírja az Ön és az Ön által képviselt vállalkozás nevét is.
Céges vásárlóinknak azért fontos és érdemes bejelentkezniük, mert
Céges regisztráció esetén, a rendszerünk az Ön által regisztrációkor megadott e-mail címet hozzárendeli ahhoz a vállalkozáshoz, vagy közintézményhez, amely képviseletében a rengisztrációt elvégzi. Ennek következménye, hogy az erre a célra felhasznált e-mail cím a rendszerünkben más feladatra már nem lesz alkalmas, azaz a továbbiakban más vállalkozás nevében történő regisztrációhoz, illetve az Ön magánszemélyként történő vásárlásához már nem használható.
A regisztráció során meg kell adnia az Ön által képviselt vállalkozás, vagy közintézmény számlázási adatait:
valamint az Ön - a cég nevében regisztrációt végző ügyintéző (kontaktszemély) - személyes adatait és jelszavát is:
Figyelem! Céges vásárlóként (amikor Ön egy vállalkozás, vagy közintézmény képviseletében vásárol), adatvédelmi, illetve adatkezelési okokból fontos, hogy az Ön által a regisztráció során megadott telefonszám és e-mail cím "céges" legyen, azaz ne magán telefonszámot és ne magán e-mail címet adjon meg!
A vállalkozás nevében regisztrációt végző személy, a regisztráció végén, az adatok megadását követően, a "Regisztráció" gomb fölött, két üres jelölőnégyzetet (úgynevezett checkbox-ot) is talál:
A hírlevéllel kapcsolatban természetesen Ön dönthet úgy, hogy nem kér tőlünk hírlevelet, az utóbbi "Adatkezelési Tájékoztató" elfogadása azonban a regisztrációban való továbblépés, azaz a sikeres regisztráció feltétele.
A regisztrációs felületen az adatok megadása, az adatvédelmi tájékoztató elfogadása és a "Regisztráció" gombra kattintás után a regisztráció azonnal aktívvá válik, azonban az Eladó fenntartja magának azt a jogot, hogy a regisztráció során megadott cégadatokat (cégnév, székhely, telephely, adószám, stb.) a cégnyilvántartásban leellenőrizze, a megadott kontaktszemélyt pedig a cég- és a rendelési adatok egyeztetése, valamint a megrendelés valódiságának ellenőrzése céljából felhívja. Ha a regisztráció ellenőrzése során az adószám nem felel meg a megadott cégnévnek vagy az Eladó a regisztráció során megadott adatokban bármiféle más egyéb eltérést tapasztal, a regisztrációt törölheti, illetve a Vevő megrendelésének kiszolgálását megtagadhatja. Amennyiben ez bekövetkezik, Eladó a regisztráció törléséről, illetve a megrendelés kiszolgálásának megtagadásáról a Vevő részére haladéktalanul egy tájékoztató e-mailt küld.
A www.epgep.hu webáruházban épületgépészeti termékek, ezen belül légtechnikai anyagok, gépek és berendezések, valamit szigeteléstechnikai- és rögzítéstechnikai anyagok vásárolhatók meg. A honlapon a termékek megjelenítése termék főcsoportokban, ezeken belül termék csoportokban, azokon belül pedig termék alcsoportokban történik. A kiválasztott és kosárba tett termékek megrendelése online módon lehetséges.
A termékek mellett megjelenített árak forintban értendők és nettó, illetve bruttó módon is feltüntetésre kerülnek. Minden árucikket a rá jellemző alap mértékegységében tartunk nyilván (darab, méter, liter, stb.) és a termék részletes adatlapján az alap mennyiségi egység szerinti listaár és kedvezményes ár is szerepel. Vannak azonban olyan termékek, amelyeket – az adott termék jellegéből adódóan – az alap mennyiségtől eltérő mennyiségi egységben értékesítünk. E termékeknél a termékek adatlapján az árakat mindkét mennyiségi egységben feltüntetjük. Így például:
A termékek mellett megjelenített árak a szállítási költséget nem tartalmazzák. A szállítási költséget – a legtöbb esetben, amikor nem a Vevő jön az áruért – külön számítjuk fel. A szállítási költség megjelenített értéke az ÁFÁ-t is tartalmazza.
A webáruházban Eladó a termékekről az alábbi információkat jeleníti meg: Termék főcsoport, termékcsoport, termék alcsoport, termék neve, szöveges ismertetője, valamint – ha a termék jellegéből következik és annak bemutatásához szükséges – az árucikk adatlapja, működési diagrammja, műszaki rajza, stb. Eladó a termékekről legtöbbször fotót is megjelenít, mely csak illusztrációnak tekintendő, azaz a termékekhez csatolt fotók eltérhetnek a termékek valóságos megjelenésétől.
Azoknál az árucikkeknél, amelyek értékesítése nem alap mennyiségi egységen történik (például a spiko csöveket 3 méteres szálakban is árusítjuk és nem csak az alap mennyiségi egységükön, méterben), Eladó a listaárakat, a kedvezmény mértékét, valamint a kedvezménnyel csökkentett árakat is mindkét mennyiségi egységben (mind nettó, mind bruttó áron) feltünteti. A kedvezménnyel csökkentett nettó és bruttó átadási árak a táblázatban – színnel és betűmérettel is – kiemelve szerepelnek.
A webáruház egyes termékeinél – azok jellege miatt – sem ár, sem szállítási idő nincs feltüntetve. E termékeket "Egyedi árképzésű, ár nélkül közzétett termék"-eknek nevezzük. Amennyiben a kosárba Ön ilyen terméket (is) betesz, az egész megrendelését árajánlatkérésként kezeljük. Erről bővebben a Szállítási és Fizetési Feltételek Tájékoztatóban, az Egyedi árképzésű, ár nélkül közzétett termékek pontban olvashat.
Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó által forgalmazott árucikkek beépítése, bekötése és beüzemelése speciális tudást és szakértelmet igénylő feladat, azaz, ha e tudással, illetve szakértelemmel nem rendelkezik, akkor a munka elvégzéséhez szakember segítségét kell igénybe vennie.
Az e tudás, illetve szakértelem hiányából eredő problémákért és károkért (például: szakszerűtlen beépítésből eredő kár, rossz bekötésből, vagy szakszerűtlen üzemeltetésből adódó meghibásodás, stb.) Eladó semmiféle felelősséget nem vállal. A weboldalon fent lévő termékekhez (a törvényi előírásoknak megfelelően) – jellegük, bonyolultságuk szerint – szöveges ismertető, beépítési és beüzemelési tájékoztató, kezelési utasítás, letölthető műszaki adatlap, illetve egyéb műszaki melléklet (grafikon, táblázat, légszállítás-, és/vagy teljesítmény diagramm, stb.) tartozik. Eladó azokért a károkért, melyek a mellékelt leírásoktól eltérő beépítésből, eljárásból, kezelésből adódnak, szintén nem vállal felelősséget.
A webáruházban a vásárlás azaz a termékek kiválasztása és kosárba helyezése háromféle módon indítható:
A részletes termékoldalon, a termék árát, szállítási idejét és az egyéb feltételeket ismertető táblázat alatt (a „Kosárba” elnevezésű gomb előtt egy kis téglalap található, ahol a termék megvásárolandó mennyisége a le-fel nyilakkal állítható be (vagy a téglalapba belekattintva, a kívánt mennyiség be is gépelhető). Fontos tudni, hogy e téglalap és a "Kosárba" gomb között, a termék értékesítési mértékegysége van feltüntetve. Például a 3 méteres spiko csövekből (amelyekből 1 szál = 3 m) Ön természetszerűen, csak egész szálakat (1 - 2 - 3 - 4 - 5 ... szálat), azaz 3 - 6 - 9 - 12 - 15 ... métert tud megvásárolni (így például 4, vagy 7 métert nem). Amikor a kívánt mennyiséget beállította, az adott terméket a „Kosárba” elnevezésű gombra kattintva tudja a kosárba helyezni.
A rendszer a termék kosárba kerülését egy felugró ablak megjelenítésével nyugtázza, mely ablak alján 2 gomb látható. Ha a Vevő a továbbvásárlás mellett dönt, a "Tovább vásárolok” gombra kell kattintania, ha pedig a "Kosár megtekintése” gombot választja, akkor a rendszer a kosár aktuális, pillanatnyi tartalmát (termékek, mennyiségek, árak, stb.) mutatja meg.
A Vevő a kosár tartalmát, a megrendelés elindításáig (a "Megrendelés" gombra kattintásig), minden tekintetben és tetszőleges számú alkalommal, szabadon megváltoztathatja. Bármelyik terméket kitörölheti, a kosárban lévő termékek mennyiségét megemelheti, vagy lecsökkentheti, vagy akár tovább is vásárolhat (további termékeket helyezve a kosárba). A rendszer a kosár tartalmát, illetve annak összes paraméterét (termékek, mennyiségek, árak, stb.) a Vevő minden változtatása, illetve módosítása után újraszámolja. Ezeket a változtatásokat Ön mindaddig végezheti, amíg a kosár tartalma, lletve a fizetendő végösszeg teljes mértékben meg nem egyezik az elképzelésével. Ha mindezt befejezte, a kosárba lévő termékek megvásárlását (megrendelését) a kosár oldal alján található "Megrendelés" gombra kattintva tudja elindítani.
Amikor Ön a kosárban lévő termékek megrendelése mellett dönt és ennek érdekében a kosár oldal alján található "Megrendelés" gombra kattint, a képernyőn egy 4 db. fülből álló megrendelés oldal jelenik meg. A négy fül balról jobbra, a lépések sorrendjében haladva a következő:
"1./ Megrendelő adatai" — "2./ Szállítási cím" — "3./ Számlázási cím" — és végül a "4./ Összegzés".
1./ Megrendelő adatai
Amikor Ön egy vállalkozás, vagy közintézmény nevében vásárol (azaz, amikor Ön egy olyan regisztrált vevő, aki a webáruházba az e-mail címével és jelszavával be is jelentkezett), akkor a rendszer a Vevő – azaz az Ön – beazonosítását a webáruházba történő bejelentkezéssel már elvégezte. Így, amikor a vásárlással addig jut, hogy a "Megrendelés" gombra kattintással a megrendelés folyamatát elindítja, a webáruház számítógépes rendszere az első pontot (azaz a "Megrendelő adatai" elnevezésű fület) egyszerűen átugorja (mert az Ön azonosítása már megtörtént) és a képernyőn egyből a 2. számú, "Szállítási cím" nevű fül tűnik elő.
2./ Szállítási cím
A "2./ Szállítási cím" fülön, a rendszer által felajánlott működőképes szállítási, vagy átvételi módok közül Önnek kattintással kell választania. Az, hogy a rendszer mely lehetséges szállítási módokat ajánlja fel az attól függ, hogy a kosár milyen termékeket és azokból mekkora mennyiségeket tartalmaz. Ezek alapján Önnek el kell döntenie, hogy házhozszállítást, vagy GLS CsomagPont-ra történő szállítást kér, esetleg az áruért saját maga fárad be békéscsabai üzletünkbe (e szállítási módokat a Szállítási és Fizetési Feltételek Tájékoztató részletesen ismerteti).
3./ Számlázási cím
Mivel Ön regisztrált és bejelentkezett "céges" vevőként vásárol, így a számlázási címmel összefüggő adatmezőket a rendszer automatikusan kitölti (ezeket az adatokat Ön a regisztráció során már megadta). Ezen kitöltött adatmezők alatt, egy legördülő menü lenyitását követően, kattintással rendelkezhet arról, hogy a számlát:
Ugyanezen az oldalon a vásárlás ellenértékének kifizetéséről is intézkednie (választania) kell. A rendszer értelemszerűen nem minden szállítási, illetve áruátvételi módhoz ajánlja fel az összes fizetési módot. Az opciók a következők:
4./ Összegzés
A megrendelés első három lépését követően ("1./ Megrendelő adatai" — "2./ Szállítási cím" — "3./ Számlázási cím"), a megrendelés (vagy árajánlatkérés) folyamatának befejezéseként a "4./ Összegzés" oldal következik. Ezen az oldalon az adott értékesítéssel, vagy árajánlatadással összefüggő összes adat és információ megjelenik melyet Ön az előző három oldal kitöltése során megadott és amelyek így – még a megrendelés/árajánlatkérés feladása előtt – leellenőrizthetők és szükség esetén ki is javíthatók.
Amennyiben a kosárba csak "normál", árral és szállítási idővel közzétett termékek kerültek, akkor az "Összegzés" oldal alján a webáruház a "Rendelés véglegesítése" gombot jeleníti meg. Ha azonban a kosárba csak egy úgynevezett "egyedi árképzésű, ár nélkül közzétett termék" is bekerült, akkor a rendszer az Ön teljes megrendelését árajánlatkérésnek kezeli és az oldal alján az "Ajánlatkérés véglegesítése" gombot jeleníti meg.
Az Összegzés oldalon megtekinthető – leellenőrizhető, vagy checkbox-ban kipipálható – adatok a következők:
Amennyiben a kosárba úgynevezett "egyedi árképzésű, ár nélkül közzétett termék" is kerül, a rendszerünk a megrendelés első három oldalán ("1./ Megrendelő adatai" — "2./ Szállítási cím" — "3./ Számlázási cím"), ugyanazokat az adatokat kéri be, mint a "normál", árral és szállítási idővel közzétett termékek megrendelésekor, mely adatok az "Összegzés" oldalon ugyanúgy leellenőrizhetők. Azonban a webáruház számítógépes rendszere, az egyedi árképzésű termékek súly-, ár- és szállítási idő adatai helyett, az "Árajánlatot küldünk" feliratot helyezi el, illetve az összesen sorokhoz és oszlopokhoz is az "Árajánlatot küldünk" feliratot írja ki (mivel az ilyen egyedi termékek súlya, szállítási ideje és/vagy ára az árajánlatkérés pillanatában még nem ismert, hanem majd csak az árajánlatadás folyamán kerül pontosításra).
Amennyiben az "Összegzés oldalon minden információt helyesnek talált - a megrendelést a „Rendelés Véglegesítése”, míg az árajánlatkérést az "Ajánlatkérés véglegesítése" gombra kattintva tudja beküldeni (a kosárba tett termékek jellegétől függően, vagy az egyik gomb jelenik meg, vagy a másik). A "Rendelés véglegesítése" gomb "lenyomásával" Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után!
Eladó biztosítja, hogy a Vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását – megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel – megrendelésének elektronikus úton való elküldése (véglegesítése) előtt el tudja végezni. Így Vevő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba (bármelyik előző fázisba), ahol javítani (módosítani) tudja a bevitt adatokat. Ilyen lehetőség hiányában az igénybe vevő megrendelése nem minősül szerződéses nyilatkozatnak. (A megrendelés véglegesítése után csak a megrendelés módosítására van lehetőség.)
A webáruház számítógépes rendszere a megrendelés feladását (a "Véglegesítés" gombra kattintást) követően a Vevő részére azonnal egy automatikus visszaigazoló e-mailt küld, ami az adott megrendelés – webáruház által adott – azonosító számát (azaz, a megrendelés sorszámát) is tartalmazza. Ez az automatikus visszaigazoló e-mail nem azonos azzal a megrendelés visszaigazolással, melyet a megrendelés, vagy árajánlatkérés feldolgozását követően, majd mi küldünk meg Önnek, szintén e-mailben.
A megrendelést – annak elküldését követően – a webáruházon belül, annak saját felületén módosítani, vagy törölni nem lehet. Egy Ön által elküldött (véglegesített) megrendelés módosítását, vagy törlését – a megrendelés számára hivatkozva, a megrendelés teljesítése előtt – telefonon vagy e-mailben lehet kérni. Az e célra használható elérhetőségeinket az előbb említett automatikus visszaigazoló e-mailben is feltüntetjük, illetve a webáruház fejlécében található "Kapcsolat" menüpontra kattintva is megtekinthetők.
Mivel a hozzánk beérkező megrendelések feldolgozását rendszerint azonnal (néhány órán belül) megkezdjük, ezért azok "költségmentes" módosítására, vagy törlésére Önnek csak addig van lehetősége, amig azt mi is költségmentesen végre tudjuk hajtani:
akkor a szerződés a felek között, az eredetileg megrendelt termék(ek)re vonatkozóan jött létre. Ilyen esetekben a késve történő módosítás miatti felelősség és kár a Vevőt terheli.
Az esetleges módosításról, vagy törlésről írásban küldünk visszaigazolást. Az ilyen – utólag kért – módosítás, vagy törlés esetén, a webes felületen a "Rendeléseim" menüpontban csak az eredeti megrendelés marad látható, a változtatás ezen a felületen nem követhető nyomon.
Amennyiben Eladó tévedésből más terméket küld vagy ad át a Vevőnek, akkor a visszaszállítás és az újra-kiszállítás, illetve a csere költségei az Eladót terhelik, azonban Vevő a csere miatt további kártérítésre, kedvezményre, jóváírásra, stb. nem jogosult.
A megrendelések összevonása és azok együttes, egyszerre történő kiszállítása az Eladó részéről mindig egyedi elbírálás alá esik, melyet telefonon, vagy a e-mailben lehet felénk kezdeményezni (az érintett megrendelések azonosító számaira hivatkozva). Az összevonás lehetőségéről és a költségek alakulásáról Felek közösen egyeztetnek. Az összevont kiszállításra csak akkor kerül sor, ha Vevő azt – az Eladó által felajánlott módon és költségen – elfogadja.
Vevőnek a webáruházunkban megrendelése leadására bármilyen időpontban lehetősége van. A Felek közötti adás-vételi szerződés a Vevő által tett vételi ajánlatnak Eladó által történő elfogadásával (a megrendelés hivatalos visszaigazolásával) jön létre. Amennyiben Eladó a Vevő vételi ajánlatát (a Vevő Eladónak elküldött megrendelését) a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza – azaz, ha Eladó a megrendelésről 48 órán belül nem küld a Vevő részére hivatalos megrendelés visszaigazolást – akkor Vevő mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A termék(ek) megrendelésének időpontja az az időpont, amikor Vevő a megrendelését (vételi ajánlatát) a webáruházon keresztül eljuttatja Eladóhoz (ez az az időpont, amikor Vevő a megrendelés lezárásaként a "Rendelés véglegesítése" gombra kattint, illetve, amikor ennek hatására a megrendelése elektronikus úton az Eladóhoz, azaz hozzánk megérkezik). Vevő először mindig egy – a webáruház által küldött – automatikus visszaigazoló e-mailt kap, mely nem azonos az Eladó által küldött tényleges megrendelés visszaigazolással, hanem csak azt igazolja, hogy a rendszerünk fogadta megrendelését.
A szerződés ténylegesen akkor jön létre, ha Eladó – a megrendelés beérkezését követő 48 órán belül – e-mail-ben küldött, hivatalos megrendelés visszaigazolásban visszaigazolja a Vevő megrendelését. (Vagyis a rendszerünk által küldött automata visszaigazolást követően, Vevő egy újabb e-mailt kap, melyben megtörténik a megrendelés hivatalos visszaigazolása árral, szállítási határidővel, szállítási költséggel, stb.)
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Vevő
Amennyiben a Webáruház felületén hiba vagy hiányosság lép fel a termékek vagy az árak megjelölésénél, Eladó fenntartja a jogot a hibák javítására. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után Eladó azonnal tájékoztatja a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést (e-mailben), vagy bármelyik fél elállhat a szerződéstől.
Eladó a Vevő részére az e-mailben visszaigazolt megrendelést – a Vevő által megadott telefonszámon – szóban is visszaigazolja. Ennek feltétele természetesen az, hogy Vevő fogadja az Eladó által kezdeményezett telefonhívást.
A Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó fő szabálya szerint a kötelezett (Eladó) hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Ilyen hibás teljesítés esetén a Vevőt az alábbi jogok illetik meg, illetve az alábbi jogait érvényesítheti:
Kellékszavatosság
A Ptk.6:163. § /1/ bekezdése szerint „A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 év alatt évül el”. Vevő választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, azonban az áttérés költségét Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor Vevő a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Jótállás
A jótállás azt jelenti, hogy aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a Kötelezett (a termék eladója) a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék – Vevő által történő – nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
Vállalkozások közötti szerződéseknél – azaz amikor a Vevő szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljárva vásárol – csak a felek megállapodásán alapuló, úgynevezett szerződéses jótállásról beszélhetünk, azaz egy termék eladása esetén, az Eladót nem jogszabály kötelezi a jótállás vállalására, hanem erre önként kerül sor. A kötelező jótállás tartalmi elemeit jogszabály határozza meg, míg a szerződéses jótállás esetén a felek közösen állapodnak meg annak feltételeiről, és ezt szerződésben rögzítik.
Ha a gyártó, vagy a kereskedő egy termékre önkéntes jótállást vállal, akkor a Vevő a szerződéses jótállásban vállalt és rögzített jogait egy céges számlára vásárolt termék esetében is érvényesítheti. Ugyanakkor az ÁFÁ-s számlával vásárló gazdasági szereplőket a kötelező jótállással árusított termékek esetében a jogszabályban rögzített többlet jogosítványok (például 3 munkanapon belüli meghibásodás esetén való azonnali csere) nem illetik meg, kivéve, ha a jótállás vállalója kifejezetten vállalta ezen kötelezettségeket.
Amelyik webáruházunkban kapható termékre vonatkozik jótállás (akár kötelező jótállás akár szerződéses jótállás) az a termék mellett egyértelműen feltüntetésre kerül!
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásával kezdődik. Minden esetben jótállási jegy kiállítására kerül sor Vevő számára amikor a megvásárolt termékre jótállás vonatkozik. A jótállási jegy a termékkel kerül átadásra Vevő számára. A jótállási jegy részletesen tartalmazza a következőket:
a) a vállalkozás nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát
c) a gyártó nevét, címét
d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk vevő részére történő átadásának időpontját
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Egyéb rendelkezések:
Eladó kötelezettségei teljesítéséhez jogosult igénybe venni közreműködőt, melynek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik.
Az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak, ha bármely része érvénytelenné, hatálytalanná válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Eladó a jelen dokumentum alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy Eladó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Vitás ügyek rendezése
Eladó és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, akkor bírósági per esetére szerződő felek kikötik a Békéscsabai Bíróság kizárólagos illetékességét.
Vevő a szerződéssel, illetve annak teljesítésével kapcsolatban észrevételeit e-mailben, vagy postai levél útján közölheti. (Név: TIBO Kft. Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Kazinczy u 11., Képviselő: Dancsó Tibor ügyvezető. Telefonszám: +36 66 / 527 – 600 e-mail: info@tibo.hu Honlap: http://www.epgep.hu).
Eladó fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos a www.epgep.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése! Tilos bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.epgep.hu weboldal vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.
Bármilyen – fentebb említett és részletezett - tartalmat átvenni, másolni csak a TIBO KFT cégszerűen aláírt, írásos hozzájárulásával lehet, de felhasználni és/vagy közzétenni, ilyen hozzájárulás esetén is csak a www.epgep.hu weboldalra való hivatkozással szabad.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Felhasználót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 10.000 Ft, illetve mondatonként bruttó 15.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Eladó közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek díját szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
Az alábbi, különálló tájékoztatók és szabályzatok a jelen Általános Szerződési Feltételek Vállalkozásoknak és Közintézményeknek című dokumentum elválaszthatatlan részét képezik és az alábbi linkekre kattintva tekinthetők meg.
Szállítási és Fizetési Feltételek Tájékoztató
Adatkezelési Tájékoztató Vállalkozásoknak
Cookie Szabályzat